// First try loading jQuery from Google's CDN // Fall back to a local copy of jQuery if the CDN fails

Często kupujemy ubezpieczenie Home Assistance, a nie korzystamy z jego zalet. Warto pamiętać, co zapewnia nam takie ubezpieczenie.

Co to jest za ubezpieczenie?

Home Assistance to jeden z elementów polisy mieszkaniowej. Z tego tytułu zyskujemy zamiast odszkodowania gwarancję wsparcia w trudnych sytuacjach. Darmowa naprawa pralki, pomoc elektryka czy hydraulika, konsultacja prawna czy pomoc z zakresu IT, zakup lekarstw – to tylko niektóre usługi, jakie mogą mieścić się w pakiecie Assistance.

W jakim wariancie i ile kosztuje Home Assistace?

Towarzystwa często umieszczają Home Assistance w podstawowym wariancie polisy mieszkaniowej. Za rozbudowany pakiet trzeba już jednak dopłacić, najczęściej 50-80 zł w skali roku.

Home Assistance – na jaką pomoc można liczyć?

Każdy ubezpieczyciel nieco inaczej konstruuje pakiet Assistance. W jego skład mogą wchodzić usługi typu:

  • naprawa sprzętu RTV, AGD, PC;
  • interwencja ślusarza, hydraulika, szklarza, elektryka, itp.;
  • pomoc organizacyjna przy szkodzie (np. dozór miejsca zdarzenia, interwencja specjalisty czy transport do lokalu zastępczego);
  • pomoc medyczna (dostawa leków, wizyta specjalistów oraz pielęgniarki, itp.);
  • opieka nad dziećmi, niepełnosprawnymi i zwierzętami domowymi;
  • concierge;
  • serwis informatyczny;
  • Assistance rowerowy;
  • infolinie informacyjne (np. remontowo-budowlana, prawnicza).

Oczywiście, prawie wszystkie z wymienionych usług posiadają pewne ograniczenia i limity. Żadne towarzystwo nie podjęłoby się np. zapewnienia pełnej opieki stomatologicznej ubezpieczonemu w ramach składki opiewającej na kwotę 200-300 zł w skali roku.

Kiedy Home Assistance nie zadziała?

Podobnie jak z limitami, również w przypadku wyłączeń odpowiedzialności towarzystwa przyjmują nieco inne założenia. Najczęściej znaleźć można m. in. takie wyłączenia jak:

  • użytkowanie materiałów wybuchowych i pirotechnicznych;
  • prowadzenie działalności gospodarczej w miejscu zdarzenia;
  • usiłowanie popełnienia samobójstwa;
  • awaria sprzętu RTV, AGD i PC objętego gwarancją lub za którą winę ponosi producent lub sprzedawca;
  • nieprawidłowe użytkowanie roweru lub wykorzystywanie go do działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
  • wymiana zamków w przypadku utraty kluczy;
  • usługi medyczne, jeśli stan zdrowia poszkodowanego wymaga wezwania pogotowia;
  • zakup leków, opatrunków i innych medykamentów;
  • koszty wynikłe z chorób przewlekłych lub psychicznych;
  • wymiana żarówek, lampek kontrolnych i przedłużaczy.

Limity i wyłączenie odpowiedzialności to bardzo istotne elementy każdej polisy.

Dlatego też zawsze trzeba je wnikliwie przeczytać przed podpisaniem umowy.

Zadzwoń do nas i dowiedz się więcej

506-157-909