Często kupujemy ubezpieczenie Home Assistance, a nie korzystamy z jego zalet. Warto pamiętać, co zapewnia nam takie ubezpieczenie.
Co to jest za ubezpieczenie?
Home Assistance to jeden z elementów polisy mieszkaniowej. Z tego tytułu zyskujemy zamiast odszkodowania gwarancję wsparcia w trudnych sytuacjach. Darmowa naprawa pralki, pomoc elektryka czy hydraulika, konsultacja prawna czy pomoc z zakresu IT, zakup lekarstw – to tylko niektóre usługi, jakie mogą mieścić się w pakiecie Assistance.
W jakim wariancie i ile kosztuje Home Assistace?
Towarzystwa często umieszczają Home Assistance w podstawowym wariancie polisy mieszkaniowej. Za rozbudowany pakiet trzeba już jednak dopłacić, najczęściej 50-80 zł w skali roku.
Home Assistance – na jaką pomoc można liczyć?
Każdy ubezpieczyciel nieco inaczej konstruuje pakiet Assistance. W jego skład mogą wchodzić usługi typu:
- naprawa sprzętu RTV, AGD, PC;
- interwencja ślusarza, hydraulika, szklarza, elektryka, itp.;
- pomoc organizacyjna przy szkodzie (np. dozór miejsca zdarzenia, interwencja specjalisty czy transport do lokalu zastępczego);
- pomoc medyczna (dostawa leków, wizyta specjalistów oraz pielęgniarki, itp.);
- opieka nad dziećmi, niepełnosprawnymi i zwierzętami domowymi;
- concierge;
- serwis informatyczny;
- Assistance rowerowy;
- infolinie informacyjne (np. remontowo-budowlana, prawnicza).
Oczywiście, prawie wszystkie z wymienionych usług posiadają pewne ograniczenia i limity. Żadne towarzystwo nie podjęłoby się np. zapewnienia pełnej opieki stomatologicznej ubezpieczonemu w ramach składki opiewającej na kwotę 200-300 zł w skali roku.
Kiedy Home Assistance nie zadziała?
Podobnie jak z limitami, również w przypadku wyłączeń odpowiedzialności towarzystwa przyjmują nieco inne założenia. Najczęściej znaleźć można m. in. takie wyłączenia jak:
- użytkowanie materiałów wybuchowych i pirotechnicznych;
- prowadzenie działalności gospodarczej w miejscu zdarzenia;
- usiłowanie popełnienia samobójstwa;
- awaria sprzętu RTV, AGD i PC objętego gwarancją lub za którą winę ponosi producent lub sprzedawca;
- nieprawidłowe użytkowanie roweru lub wykorzystywanie go do działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
- wymiana zamków w przypadku utraty kluczy;
- usługi medyczne, jeśli stan zdrowia poszkodowanego wymaga wezwania pogotowia;
- zakup leków, opatrunków i innych medykamentów;
- koszty wynikłe z chorób przewlekłych lub psychicznych;
- wymiana żarówek, lampek kontrolnych i przedłużaczy.
Limity i wyłączenie odpowiedzialności to bardzo istotne elementy każdej polisy.
Dlatego też zawsze trzeba je wnikliwie przeczytać przed podpisaniem umowy.